Přidat firmu Přihlásit se
  • O projektu
    • O projektu
    • Jak se stát regionálním výrobcem?
    • Jak přidat svou firmu
    • Tipy a triky
    • Podpora Libereckého kraje
  • Mapa
  • Kategorie
    • Certifikovaní
    • Dům a zahrada
    • Jídlo a pití
    • Na sebe
    • Zážitky
    • Kde nakoupit
  • Kontakt
  • Blog
  • Region Liberec Vlajka DE
Hledat
Co
Místo
  • Přihlásit se
  • Registrace

Zapomněl jsem heslo

Heslo Vám bude zasláno emailem

Souhlasíte & akceptujete Všeobecné obchodní podmínky pro odeslání této reklamy?

Zrušit
contacts Přihlásit se
  • O projektu
    • O projektu
    • Jak se stát regionálním výrobcem?
    • Jak přidat svou firmu
    • Tipy a triky
    • Podpora Libereckého kraje
  • Mapa
  • Kategorie
    • Certifikovaní
    • Dům a zahrada
    • Jídlo a pití
    • Na sebe
    • Zážitky
    • Kde nakoupit
  • Kontakt
  • Blog
  • Region Liberec Vlajka DE

LÁSKA KE KVĚTINÁM A PRÁCI SE SKLEM, TO JE BACULE LEONY ŠPAČKOVÉ

  • Domů
  • Podcast
  • LÁSKA KE KVĚTINÁM A PRÁCI SE SKLEM, TO JE BACULE LEONY ŠPAČKOVÉ

Původně studovala design a jejím hlavním povoláním je komunikace se zákazníky a marketing pro soukromou firmu, kde propaguje pestrou nabídku svítidel do interiérů i exteriérů. Vedle toho ale začala postupně tvořit vlastní produkt a značku pod názvem Bacule. K ní ji inspirovala láska k pokojovým rostlinám a jejich řízkování, které prý zdědila po dědečkovi. Každý kus je originál a hodí se domů, ale třeba také do kaváren a kanceláří, říká zakladatelka a designérka Leona Špačková. 

„Náš byt je taková malá džungle. Jednoho dne jsem zjistila, že pomalu nemám kam ty své květiny dávat, takže jsem začala hledat řešení, jak pro ně vytvořit další nový prostor. Proto vznikla první vlastní bacule, kterou jsem vytvořila a mohla zavěsit například nad parapet u okna nebo kamkoliv do prostoru místnosti,“ říká zakladatelka značky Leona Špačková a zároveň vzpomíná na „druhou fázi“, tedy navrhování a především výrobu prvních prototypů, kdy současně přišla na to, jak budou její bacule vypadat.
„Seděla jsem u kahanu a hodiny a hodiny zkoušela, profukovala skleněné trubice a baňky, a zároveň tvořila polotovary a hledala tvary, které by mi vyhovovaly. Pak jsem vše na nějakou dobu odložila. Později jsem se k nim ale znovu vrátila a tehdy se mi vše tak nějak propojilo. Postupně jsem došla až k finálním organickým tvarům, které mají blízko k přírodním kořenům, takže se vzájemně doplňují. Vytvářím vlastně takový originální bal, ohraničený tenkým sklem, které skoro není vidět, ale přitom drží pohromadě kapalinu a kořeny. Je to takový zavěšený kokon života, který můžeme mít prakticky kdekoliv,“ popisuje mladá designérka a dodává:
„Mám ráda, když je design funkční a estetický, ale zároveň, když vychází z nějakého konceptu. Musím si umět odpovědět na otázku, proč zrovna tahle věc má vzniknout. Myslím si, že v dnešní době už bylo všechno vymyšlené. Proto potřebuji vědět, jak chci konkrétní věc vytvořit, a zároveň se vždy snažím ji nějak posunout dál.“
Po výrobě prvních autorských kousků se začala rozhlížet po spolupráci se skláři, kteří by byli ochotni s ní na projektu spolupracovat a bacule podle jejích návrhů vyrábět. To byla ale jen jedna z mnoha překážet, které musela a stále musí zdolávat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          Processed with VSCO with a5 preset Processed with VSCO with a5 preset

Mít špičkový produkt nestačí

Jednou z nich bylo i hledání cest, jak svou práci dostat k těm, kteří by o ni mohli mít zájem a byli ochotní za ni i férově zaplatit. Problém, který řeší většina začínajících autorů, tvůrců a řemeslníků.
„Postupně jsem zjistila, že mít špičkový produkt je jen špička ledovce. Za ním musí být halda marketingu a bez kvalitní propagace na sociálních sítích a obecně v online prostoru to dneska nejde. Těm, kteří jsou na začátku a hledají cestu, jak prorazit na trhu, bych doporučila to, co jsem osobně vyzkoušela. A sice, ať si nechají dobře poradit. Konkrétně mě hodně pomohly konzultace v libereckém podnikatelském inkubátoru Lipo.Ink, kde mi pomohli například s tím, jak mám ke své značce přistupovat, ale i jak o konkrétním vlastním produktu uvažovat. Byl to pro mě důležitý impuls. Zvlášť v okamžiku, kdy jsem se tak trochu zacyklila a měla pocit, že jsem stále na začátku. Zásadní pro mě byla i rada, jak své výrobky správně nacenit. Cenotvorba a finanční plán jsou zkrátka pro spoustu z nás velmi těžká disciplína, protože máme tendenci své věci a práci podhodnotit, což je pochopitelně špatně. Proto je důležité se radit i s těmi, kteří už jsou dál, nějaký brand vytvořili, a úspěšně ho rozvíjejí,“ doporučuje Leona Špačková.
Projekt Bacule v současné době nemá a nechce mít jako svůj hlavní zdroj příjmů. Prý proto, že má sklo tak moc ráda, že tvoření s ním nechce svazovat s tím, že na něm bude existenčně závislá.
„Chci tvořit v rovině dobrovolnosti a svobody. Chci si zkrátka tvořit tehdy, kdy mi to dělá radost a těším mě to. Ne proto, abych zaplatila složenky,“ vysvětluje.
Jak dlouho vůbec trvá různé bacule vyrobit? A jak moc dalo jejich autorce Leoně Špačkové práci najít a přesvědčit ke spolupráci další skláře, kteří by ji s výrobou pomohli?

I o tom si povídáme v dalším díle podcastu Hlavou, srdcem a rukama, který vzniká s podporou Libereckého kraje a Agentury regionálního rozvoje.

Děkujeme, že nám fandíte. Přejeme příjemný poslech!

  •  
  • #design
  •  
  • #květiny
  •  
  • #sklo
Předchozí
Další

Rubriky

  • Aktuality (6)
  • Články (9)
  • Podcast (25)

Nejnovější příspěvky

  • Do pivovaru za uměním? ARTHAUS nabízí zážitek z tvorby.
  • Nožíř, šperkař i zkušený pedagog, výtvarník a tvůrce. To vše v jedné osobě Václava Nikendeye.
  • Zástěra se slonem nebo prostírání v selském stylu? Pro Kozu z Mimoně žádný problém.
  • Dřevěné originální hodinky z liberecké dílny odměřují čas i zdobí
  • Zima neznamená konec práce. Když vám v lednu na záhoncích vyroste plevel, musí ven.

Právní informace

  • Cookies
  • GDPR
  • Přístupnost

Užitečné odkazy

  • Mapa
  • Kontakt

Pro firmy

  • Podpora kraje
  • Regionální produkt
  • Přidat firmu

Pro návštěvníky

  • O projektu
  • Jak se stát regionálním výrobcem?
  • Otázky a odpovědi

Liberecký kraj ARR - Agentura regionálního rozvoje Zdravý liberecký kraj Místní agenda 21

Copyright © 2023 LKsobe.cz, Správa webu Momentum Systems

  • Čeština