Na začátku byla vůně. Nebo přesněji touha se vůním věnovat, zkoumat, očichávat a pochopitelně míchat a vytvářet své vlastní. Než k tomu ale došlo, strávila Lucie Hrušová, spoluzakladatelka dvou úzce provázaných značek Zlehka a Floriemi téměř 25 let v marketingu a PR. Tuhle branži před pár měsíci opustila, čehož prý nelituje, protože se po takové době cítila jednat vyhořelá a navíc si neumí představit, že by se jí věnovala až do důchodu. Zatímco navrhování a výrobě esencí z vonných olejů se prý klidně bude věnovat i v důchodovém věku.
Příběh značek Floriemi a Zlehka by se patrně nikdy nestal, pokud by Lucie a její sestřenice Dita, nepropadly nezávisle na sobě studiu aromaterapie u institutu Aromahead a Asociace českých aromaterapeutů. Láska k vůním a esenciálním olejům je nakonec dovedla k nápadu založení vlastní značky Floriemi.
„Chtěly jsme se dozvědět co nejvíce, abychom mohly naplno využívat moudrost přírody pro sebe a své blízké. Při hledání cest k propojení aromaterapie s každodenním životem jsme se postupně dostaly k výrobě přírodní kosmetiky. Naše znalosti jsou pevným základem, na kterém stavíme vše, co děláme. Protože věříme, že jen vášeň nestačí,“ popisuje Lucie Hrušová.
Pro vlastní kosmetiku i synergie esenciálních olejů vybírají jen ty nejkvalitnější suroviny od špičkových a dlouhodobě prověřených dodavatelů ze Španělska a z Německa. Všechny jsou 100% přírodní, většina má organickou kvalitu.
„Nepoužíváme žádné umělé parabeny, sulfáty, vůně, barviva a jiné chemikálie, které nelze označit jako přírodní. Naším dvorním dodavatelem esenciálních olejů je španělská prémiová společnost Terpenic. Její oleje jsou certifikované pro vnější i vnitřní použití. Všechny produkty navíc vyrábíme ručně v malých šaržích, abychom zajistily jejich čerstvost,“ vysvětluje spolumajitelka libereckých značek Floriemi a Zlehka.
Zatímco jejich první značka láká zákazníky na esence, oleje, zkrátka přírodní kosmetiku, druhá zve k relaxaci v uvolněném a parádním prostředí jógového studia. Spojení obou služeb lidé oceňují a využívají.
A podobně je to i s filozofií, kterou zakladatelky obou značek razí. Jedním z pravidel, která dodržují, je například podpora udržitelnosti.
„Záleží nám na přírodě. Proto naše vonné synergie balíme do speciálního fialového skla MIRON glass. Je vyrobené ekologickou cestou z přírodních materiálů, znovupoužitelné a 100% recyklovatelné. Jeho unikátní vlastnosti navíc výrazně prodlužují trvanlivost přírodních produktů. Díky tomu snižujeme plýtvání a šetříme přírodní zdroje. Ze stejného důvodu používáme i maximum všech ostatních obalů, vyráběných z recyklovaných materiálů,“ upozorňují zakladatelky.
Kolik vůní a esenci dokáží svým zákazníkům nabízet? Jaké překážky v podnikání je překvapily. Nebo pro koho například své synergie připravují? Na tyto, ale i další otázky, najdete odpověď v dalším díle našeho podcastu Hlavou, srdcem a rukama.
Příjemný poslech!