Dětství strávila v lázeňském městečku Velké Losiny a bylinky spojené s péčí o tělo i duši jí byly vždycky blízké. Ale až nový domov v Huntířově, malé obci v podhůří Jizerských hor uprostřed přírody, ji inspiroval k vlastnímu podnikání. Poté co sama na sobě a svých dětech vyzkoušela léčivou sílu bylin, zapadlo vše dohromady a zrodila se Pimpinella. Kosmetika, která harmonizuje i léčí nejen svým obsahem, ale celkovým pojetím environmentálně zodpovědného přístupu Petry Novákové k podnikání.
Hlavními složkami kosmetiky Pimpinella jsou bylinky a éterické oleje. Cesta každé směsi, kterou si Petra Nováková vysní a namíchá, z její kosmetické laboratoře až do koupelny zákaznic je dlouhý legislativní proces. I díky němu si můžete být jistí, že kosmetika je ověřená a bezpečná. Ale to samo o sobě nedělá výrobek tím, čím je. Je to znalost účinků bylinek a dalších složek, technologie jejich zpracování a také osobní pozitivní energie, kterou paní Petra do svých produktů vkládá.
Nad podnikáním a vznikem své značky od začátku přemýšlela komplexně. Vždycky chtěla podpořit i další místní tvůrce a do produktů přenést genius loci regionu. Cesta je to ale dodnes složitá, ačkoli je Huntířov takřka v srdci kraje sklářů, její skleněné flakony pocházejí z Anglie. Dál už je ale dotváří místní firmy.
Od začátku podnikání si řekla, že se nebude porovnávat s konkurencí. Důležitý je pro ni vlastní prožitek při výrobě a to, že ji práce naplňuje. Brand kosmetiky Pimpinella je kompletně její tvorba a péče. Zákazníci se Petře Novákové vracejí, a protože jim často kosmetika přinesla i zdravotní pozitivní efekt, noví zákazníci se nabalují díky kladným referencím. „Aktivní látky v kosmetice jsou opravdu přírodní a od toho se odvíjí i její účinek. Můj zákazník není někdo, kdo si myslí, že si namaže krém a do rána vrásky zmizí. Ale kdo hledá krásu sám v sobě, koho zajímá složení a podstata výrobku, to je můj zákazník. Dávám si opravdu práci s vyhledáváním dodavatelů surovin, většinu z nich osobně znám. Jsou to malí producenti převážně z Čech, kteří zpracovávají české suroviny,“ vysvětluje Petra Nováková jeden z pilířů úspěchu své značky.
V přemýšlení o zodpovědném podnikání šla tak daleko, že upcykluje obaly. Krémy plní do aragonitových dóz, které po spotřebování krému zákaznice vrátí a paní Petra jim osobně po vyčištění dózu zase naplní. „Je to opravdu až osobní vztah, aragonitová dóza je sama o sobě krásná a dělá v koupelně radost. Krém míchám přímo pro ně na zakázku, je v tom spousta pozitivních afirmací. Ta osobní péče je tak pozdvihnutá na vyšší úroveň. Motivuji své zákaznice dát si na sebe čas, obklopit se něčím pěkným, zastavit se a relaxovat. Každá je královnou!“
Kam dál se může ještě značka Pimpinella vyvíjet a proč vlastně jsou ty krásné flakony z Anglie? Poslechněte si v novém díle podcastu Hlavou, srdcem a rukama!