V obýváku žehlící prkno, v pracovně šicí stroj, z jídelního stolu fotokoutek. Ačkoli má technické vzdělání a leta se živila v převážně mužském prostředí v oboru elektrotechniky, dnes je její doménou šicí stroj a svět chňapek, kuchyňských zástěr a prostírek. Kamila Dvořáková pod značkou Koza z Mimoně už oblékla a nazdobila nejednu domácnost.
Po škole se přes pozice asistentky či v logistice vypracovala až na provozní ředitelku a dalo by se říct, že kariérně jí nic chybělo. Život mezi muži a v technickém oboru ji ale časem přestal naplňovat. „Do práce jsem byla hodně zapálená a technika mě opravdu bavila. Po nějaké době to ale už bylo jenom o té technice, čidlech, kabelech a co kde na stavbě montérům došlo a začalo mi chybět takové to ryze ženské tvoření,“ popisuje Kamila Dvořáková svůj pracovní přerod. Když byl syn malý, ráda pro něj šila různé oblečení, ale tehdy neuměla se strojem a vše tvořila v ruce. Radost z tvorby jí zůstala pod kůží a a ona se s vervou sobě vlastní pustila do nového oboru. Veškeré dovednosti a zručnost získávala od základů jako samouk, od zkušených kamarádek, a hlavně systémem pokus – omyl. Díky tomu ale šla vlastní cestou a vyprofilovala si svůj sortiment. Rok šila souběžně ještě se starým povoláním, ale pak už se Koza z Mimoně stala její hlavní obživou. Předchozí zkušenosti byly rozhodně dobrým odrazovým můstkem. „Manažerské pozice mě naučily, jak jednat, získávat zakázky, komunikovat se zahraničím a dohodnout si přijatelné podmínky. Ty využiji například teď při nákupu látek. Logistika je také důležitou součástí běhu živnosti,“ vypočítává dovednosti, které jako podnikatelka zúročila. Vnímá to také jako velkou výhodu, protože i když jí oproti vyučeným švadlenám při startu chyběla řemeslná dovednost, podnikatelské schopnosti pomohly rychleji značku nastartovat jakmile získala zručnost v oboru. Navíc má schopnost spojovat lidi a zpropagovat společné aktivity. Tak vznikla akce Když se hodí Koza Do Gala. Módní přehlídka společně s další regionální značkou, pletenou módou Marie Prokopové. A její aktivity jí přinesly také několik ocenění, stala se Ženou roku Libereckého kraje 2019 a krajskou Živnostnicí roku v kategorii „Srdcař“ v roce 2021. Největší odměnou jsou ale zákazníci, kteří se vracejí nebo přicházejí na doporučení svých přátel. Nevěřili byste, jak je těžké najít kuchyňskou chňapku, která opravdu sedí, plní svůj účel a je bezpečná. Kolik vyzkoušených střihů za takovou chňapkou je, jaké vzory na zástěrách jsou populární a proč je maskotem výrobků paní Dvořákové zrovna Koza z Mimoně? Poslechněte si rozhovor s Kamilou Dvořákovou v podcastové sérii Hlavou, srdcem a rukama!