Nápad navrhovat vlastní motivy a tisknout je na triko dostala Hana Koubková před několika lety na Floridě. Tehdy ještě netušila, co všechno bude muset udělat, aby z původní „zábavy“ nakonec vznikl základ pro založení vlastního podnikání a značky HANK, která zákazníkům nabízí vlastní oděvy do města a do přírody, navíc s originálními potisky.
Hana a její švagrová Klára Koníčková, která se k ní později přidala, sázejí nejen na originalitu, ale především na kvalitu. A to nejen materiálů, ze kterých si nechávají šít autorské kolekce věcí, určených pro celou rodinu, jejich zpracování, a v neposlední řadě i na návrhy originálních motivů, které si na ně můžete nechat vytisknout. Máme radost, když se k nám vracejí zákazníci, co naše věci nosí spoustu let a stále jsou spokojení, říkají autorky značky HANK.
„Když jsem tehdy doma přišla s nápadem, že budu vyrábět trička s originálními potisky, mamka pronesla, že jsem blázen, že takových triček je všude spousta. A že to nebude fungovat a nikdy mě to neuživí,“ vzpomíná s úsměvem na své začátky Hana Koubková a dodává: „Přesto mě rodina podpořila a pomohla při prvních pokusech. U nás jsou totiž všichni tak trochu podnikaví. Táta mi tehdy vyrobil první sítotiskový stůl, takové monstrum to bylo. Ale díky jeho šikovnosti nás vyšel na tři tisíce, přitom běžně stál na trhu třicet. No a mamka se stala mojí první „pokladnou“. Půjčila mi prvních pár stovek na investici do triček a mikin. Většinou z výprodeje. Hodně mi v začátcích pomohl i Honza Hák, můj učitel ze střední školy, který mi do začátku věnoval dvě síta, nějaké barvy a spoustu cenných rad.“
Ze značky, která na začátku tiskla své návrhy na trička a mikiny od různých výrobců, se postupně stal autorský brand, který pracuje s vlastními střihy a také ověřenými materiály. Tomu pak odpovídá i cena.
„Ano, narážíme i na zákazníky, kterým se naše věcí zdají drahé. Ale za každým naším výrobkem je spousta poctivé práce. Je to vždy otázka rozhodnutí. Pokud chci kvalitnější věcí, nemůžou být pod cenou. Navíc, zákazník si nemusí koupit těch triček pět, stačí jedno. Víc si tak i rozmyslí, co kupuje. Tím trochu bojujeme i proti přehnanému konzumu, který nás obklopuje,“ vysvětluje Klára Koníčková.
Jedním z důvodů, proč zákazníci nakupují oblečení od značky Hank, je podle ní design potisků, které si zákazníci můžou vybrat jak na webu, tak při osobní návštěvě v nedávno nově otevřeném obchůdku značky na třídě 1. Máje v dolním centru Liberce.
Stejně tak dokáží přenést na oblečení i většinu motivů, které si zákazníci sami přejí.
Jak zdlouhavá a trnitá byla cesta značky Hank od jejích začátků až doposud. Jaký používá marketing?
A jak si Hana s Klárou představují její budoucnost? Na tuhle, ale i řadu dalších otázek, najdete odpovědi v dalším pokračování našeho podcastu Hlavou, srdcem a rukama.
Příjemný poslech!