K založení jejich první společné značky TO CHCEŠ je „donutili“ kamarádi a známí, kterým Michaela s Dominikou dlouho vyprávěly, že o podobném typu živnosti uvažují. Spolupráce, kterou obě kamarádky postavily na navrhování a výrobě věcí převážně ze lnu, se po letech posunula i k otevření designového kamenného obchůdku s názvem HRST v centru Liberce. O něm si ale budeme povídat někdy příště, protože prvním na místě byl, je, a stále bude projekt TO CHCEŠ.
Poprvé se zakladatelky značky Michaela Pogarová s kolegyní Dominikou Křenkovou potkaly před pár lety při studiu textilní fakulty na Technické univerzitě v Liberci. Už tehdy „koketovaly“ s myšlenkou, že by se autorské tvorbě s textilem rády věnovaly i po škole.
Postupně a nejprve trochu s nadsázkou začaly utvářet koncept a obsah pro založení autorské značky, z níž se později vyklubala malá dílna TO CHCEŠ, která se věnuje především navrhování a výrobě doplňků do domácnosti a oblečení s potisky, kterým vévodí stále populárnější materiál – len. „Je skvělý třeba na povlečení, prostěradla, utěrky, zástěry. S těmito doplňky jsme i začínali, ale postupně nás kamarádi a zákazníci stále více žádali o to, abychom začali dělat i vlastní oblečení. Lněná móda je nyní hodně populární. Proto máme i velmi pestré složení zákazníků,“ říká spoluzakladatelka TO CHCEŠ Michaela Pogarová. Jejich návrhy a střihy zákazníky postupně zajímaly čím dál více. Stejně tak jsou populární i některé jejich potisky.
Většinu zákazníků prezentují jednotlivci, občas se jim ale ozvou i firmy, které poptávají například doplňky do hotelů.
Při rozjezdu malého podnikání jim především v Libereckém kraji hodně pomohly výjezdy na různé trhy a design markety. Dnes už si je vybírají a účastní se jich jen dvakrát za rok, protože připravit se na podobnou akci je náročné a s příchodem rodiny už jim na to nezbývá tolik času. Zatímco Michaela by se při propagaci značky bez světa marketingu a především sociálních sítí obešla, její kolegyně Dominika se v nich cítí jako ryba ve vodě. Baví ji to a je to znát i na způsobu a formě komunikace, kterou značka TO CHCEŠ, ale i prodejna HRST, používá. Z hlediska obchodu jsou pro ně zajímavým zdrojem některé kamenné prodejny v Praze a na Moravě, odkud obě pocházejí.
„Náš eshop je pro nás rovněž důležitý. Máme ho spíše pro značku HRST, ale není to hlavní prodejní kanál,“ vysvětluje Michaela Pogarová.
Ačkoliv původně před sedmi lety Míša s Dominikou začínaly s prodejem svých věcí v dnes již neexistujícím Obchodě Jinak, který byl vedle legendárního libereckého bistra Mikyna, později našly nové zázemí pro svou dílnu i vlastní designový obchůdek HRST ve vnitrobloku domů v Moskevské ulici v centru Liberce. Právě tam mají svou oázu klidu a kreativity, kterou když navštívíte, získáte pocit, že jste alespoň na okamžik „mimo čas a prostor“.
Proč mají zakladatelky značky rády právě len? Jaký typ zákazníků je už řadu let vyhledává? A proč neuvažují o tom, že by rozšířily počet lidí, kteří jsou součástí jejich dvou značek?
Odpovědi nejen na tyto, ale i další otázky se dozvíte v dalším dílu naší podcastové série Hlavou, srdcem a rukama.
Příjemný poslech!