Specializuje se na digitální řešení, ale především na strategii, unikátní obsah a maximální zásah. Tak by se dala v kostce shrnout pracovní náplň spoluzakladatelky agentury Inago a expertky na marketing Zuzany Pětníkové. „Nejčastější chybou je, když marketingu nevěříte. Nemusíte jít hned za agenturou, ale určitě si najděte někoho, kdo na vás bude mluvit lidskou řečí,“ říká Zuzana, která mimo jiné působí jako lektorka a poradkyně řemeslníků a podnikatelů v projektu Liberecký kraj sobě.
Zatímco v jiných dílech vám představujeme zpravidla zakladatele a tvůrce malých, začínajících, nebo naopak už fungujících značek v Libereckém kraji, tentokrát jsme se rozhodli opět vsadit na odborníka, který vám může pomoci prosadit se na trhu.
„Důležitá je strategie. Bez ohledu na to, jaký produkt či službu se chystáte lidem nabídnout a prodat. Pokud ji nemáte, je to problém. Není třeba napsat o tom diplomovou práci. Stačí opravdu jen základní osnova na jednu či dvě stránky A4, kde si jasně nastíníte, co je vaším cílem. Čeho, proč, ale také kdy chcete dosáhnout. Zajímá vás, jak prostřednictvím sociálních sítí dosáhnout na lepší prodeje svých produktů? Nebo se teprve chystáte seznámit budoucí zákazníky se svojí značkou a tím, co jim bude nabízet? Bez strategie to zkrátka nejde. Musíte vědět, kam směřujete a mít očekávání. Pokud tohle podceníte, pálíte svůj čas a hlavně peníze,“ upozorňuje Zuzana Pětníková na jednu z častých chyb, kterých se především začínající živnostníci, ale i tvůrci na volné noze nebo umělci při promování své práce a vlastních projektů dopouštějí.
Marketing doporučuje všem svým zákazníkům vnímat v první řadě jako investici. Kolik se za něj rozhodnete zaplatit především na začátku, je podle ní ale velmi individuální.
„Nebylo by správné vyslovit konkrétní částku, kolik má začínající řemeslník nebo podnikatel za marketing měsíčně utratit. Nesnažte se ale dělat věci systémem pokus omyl. Když máte někoho, kdo vás tím provede, většinou nakonec hodně ušetříte. Je to běh na dlouhou trať, ale když vydržíte, vyplatí se to. Protože ten, kdo vydrží, nakonec většinou uspěje. Od marketérů se často očekává, že umí věštit z křišťálové koule, ale takhle to opravdu nefunguje,“ vysvětluje Zuzana Pětníková, která mimo jiné vede i workshopy o marketingu, sociálních sítích a komunikaci pro naši platformu Liberecký kraj sobě.
Má v dnešní době smysl mít vlastní webovou stránku? A za jak dlouho dostanete výsledky z první kampaně, pokud ji zadáte někomu, kdo se v branži vyzná?
Potřebujete všechny sociální sítě na trhu? A nebo se bez nich můžete úplně obejít?
Odpovědi na tyto, ale i mnohé další otázky, díky kterým se můžete naučit lépe propagovat vaši práci a značku, si můžete poslechnout v dalším díle naší podcastové série Hlavou, srdcem a rukama.
Příjemný poslech!