Myšlenky se mi začaly promítat do her, tak jsem si je začal zapisovat. Když jsem měl plný šanon, usoudil jsem, že je čas se jim věnovat naplno, říká tvůrce dřevěných deskových her a značky MATY MOVES. Dlouho se věnoval hudbě, snowboardingu, a několik let svého života strávil i cestováním po světě, aby se věnoval další ze svých vášní – sportovní disciplíně highlining, při níž prakticky neustále balancujete nad propastí. Nakonec ale svou stabilní profesi v korporátu opustil kvůli úplně jiné zálibě. A sice deskovým hrám.
„Už jako teenager jsem pravidelně navštěvoval místní herní klub a díky tomu se doslechl o připravovaném prvním mistrovství ČR ve hře Carcassonne. Přihlásil jsem se, turnaj vyhrál a v následujících deseti letech titul mistra ještě pětkrát obhájil a třikrát získal stříbro. To mi otevřelo možnost reprezentovat i na světových turnajích, kde jsem se nakonec vždy umístil v první desítce,“ vzpomíná dnes již bývalý aktivní hráč a už šestým rokem tvůrce a výrobce vlastních originálních deskových her značky MATY MOVES Matyáš Veselý z Jablonce nad Nisou.
Místo peněz na soutěžích vyhrával hry, takže měl prý pokoj brzy doslova zaplněn krabicemi od nejrůznějších autorů a vydavatelství. Několikrát prý dokonce musel uspořádat jejich výprodej, protože jinak by pomalu neměl kde složit hlavu.
K rozhodnutí začít vyrábět vlastní deskové hry ho ale nepřivedla hráčská vášeň, nýbrž myšlenky, které ho občas „pronásledovaly“, když nemohl spát. A protože se mu, jak sám říká, začaly promítat do her a herních prvků, nápady si postupně zapisoval, až jich měl plný šanon.
„Tehdy jsem usoudil, že už to není náhoda. A řekl si, že je asi čas se jim věnovat naplno a zkusit je proměnit ve skutečné deskové hry,“ říká Matyáš Veselý, jehož malé vydavatelství dnes nabízí už 20 autorských deskovek.
Hry ze série MATY MOVES jsou celé ze dřeva, jsou příjemné na omak, krásně voní a každý kus je díky přírodní kresbě originál. Hlavní plochy krabice nechává záměrně čisté, aby k zákazníkovi, jak sám Matyáš připomíná, mohlo dřevo promlouvat v plné kráse.
Už při navrhování, ale i následné výrobě si zakládá na tom, aby každý z jeho her uchvátila zákazníky doslova všemi smysly, čemuž přizpůsobil nejen volbu materiálu a design, ale například i to, v jakém balení zákazník vybranou hru dostane.
Přestože na začátku sázel hlavně na zahraniční zákazníky, většinu jich má stále z Čech. Aktuálně se nicméně zkouší více prosadit i mezi milovníky deskových her z jiných zemích.
Jak dlouho trvá navrhnout a vyrobit jednu hru? Jaké používá marketingové nástroje? Co za novinky chystá pro své věrné i nové zákazníky? A proč vlastně aktivity kolem svých her i po šesti letech úsilí a budování značky, která musí bojovat s velmi silnou českou i zahraniční konkurencí, nevnímá jako podnikání?
Nejen o tom je další díl našeho podcastu Hlavou, srdcem a rukama. Příjemný poslech!