Vlastní zkušenosti ze sportovních aktivit a potřeba oblečení, které na trhu nebylo. To byl impuls k vytvoření prvních kousků oděvů, které položily základ značky Direct Alpine. Testování v terénu a zpětná vazba od zákazníků je dodnes pro vedení firmy nedílnou součástí podnikatelské strategie. Jejich oblečení se vyznačuje vysokou technicitou, ale své oblíbené kousky si najdou i hobíci a turisté.
Osmitisícovky, extrémní podmínky velehor ale i zátěž profesionálů horské služby. Značka Direct Alpine se může pyšnit zákazníky a ambasadory z řad extrémních sportovců i oborů, kde se kompromisy nedělají. Jednatel firmy Jiří Doubrava to ilustruje na příkladu: “Firma byla vždy založená na tom, že výrobek má být kvalitní. Druhotným efektem toho je, jak dlouho výrobek vydrží. Že se neopotřebuje za pár let, ale vydrží deset let i déle. Velmi mě potěšilo, když nám přišly patnáct let staré kalhoty jenom proto, abychom vyměnili opotřebovaný zip.“ To se sice může zdát z pohledu byznysu jako kontraproduktivní, ale v Direct Alpine z toho umí udělat přednost. Kvalitu svých výrobků deklarují také stoprocentním záručním a pozáručním servisem. A v době, kdy se hledají alternativní přírodě šetrné materiály, je druhou variantou, jak být k přírodě šetrný, právě cesta dlouhé trvanlivosti. Příroda a ekologičnost je už z podstaty zaměření na outdoorové oblečení zakořeněná v DNA celého procesu výroby a v Direct Alpine k ní od začátku přistupují přirozeně zodpovědně. Navíc okolo padesáti procent výrobků prodává Direct Alpine v zahraničí, zejména v Německy mluvících zemích. V aplikaci problematiky ekologické stopy produktu jsou v zahraničí oproti nám mnohem dál, a tak je k tomu firma tamními podmínkami tlačena a její připravenost jí dává konkurenční výhodu.
Vývoj oblečení se odehrává ve městě pod Ještědem a po prototypování jde produkt do výroby. Ta je rozprostřena po České republice, částečně na Slovensku. Vedení tak může pružně reagovat na různé změny a potřeby zákazníků a opět je to i o ekologické šetrnosti. Direct Alpine jde naproti i vývoji nových materiálů, spolupracuje s dodavateli materiálů a Technickou univerzitou v Liberci, kde především testují jejich vlastnosti. Vodní sloupec, prodyšnost nebo naopak větruodolnost… záleží co zákazník hledá a ke kterým aktivitám bude výrobek používat. Je možné v dnešní době ještě přijít s nějakou novinkou? Typickým příkladem je podle Jiřího Doubravy aktuální novinka kolekce: „Díky covidu vznikla naše nová bunda Peak. Protože ještědská sjezdovka byla krásně upravená ale nikdo nemohl sjezdovat, tak jsme na skialpech běhali nahoru a dolů. A když to vyběhnete popáté pošesté, tak se zpotíte a při jízdě dolů potřebujete být v teple. A nechcete v batohu nosit objemnou péřovku. Tak přemýšlíte, co byste vymysleli. A vymyslíte bundu Peak, což je zateplená vesta s hlubokým zipem, která slouží jako izolační vrstva.“
I když nezvládnete vyběhnout Ještěd několikrát za sebou, v kolekci Direct Alpine najdete oblečení i pro své hobby aktivity v přírodě. Vymyšlené pod Ještědem, vyrobené v České republice, odzkoušené nejzkušenějšími sportovci. Kde nejdál a nejvýš se oblečení Direct Alpine asi octlo? Jak je to s barevností kolekce a našel se i nějaký kritik produktu? Poslechněte si nový díl podcastu Hlavou, srdcem i rukama!