Přidat firmu Přihlásit se
  • O projektu
    • O projektu
    • Jak se stát regionálním výrobcem?
    • Jak přidat svou firmu
    • Tipy a triky
    • Podpora Libereckého kraje
  • Mapa
  • Kategorie
    • Certifikovaní
    • Dům a zahrada
    • Jídlo a pití
    • Na sebe
    • Zážitky
    • Kde nakoupit
  • Kontakt
  • Blog
  • Region Liberec Vlajka DE
Hledat
Co
Místo
  • Přihlásit se
  • Registrace

Zapomněl jsem heslo

Heslo Vám bude zasláno emailem

Souhlasíte & akceptujete Všeobecné obchodní podmínky pro odeslání této reklamy?

Zrušit
contacts Přihlásit se
  • O projektu
    • O projektu
    • Jak se stát regionálním výrobcem?
    • Jak přidat svou firmu
    • Tipy a triky
    • Podpora Libereckého kraje
  • Mapa
  • Kategorie
    • Certifikovaní
    • Dům a zahrada
    • Jídlo a pití
    • Na sebe
    • Zážitky
    • Kde nakoupit
  • Kontakt
  • Blog
  • Region Liberec Vlajka DE

5. SPECIÁLNÍ DÍL: INSPIROVALA JE ATMOSFÉRA BERLÍNSKÝCH BLEŠÁKŮ A TAK JI PŘINESLI K NÁM. FENOMÉN TATRHY

  • Domů
  • Podcast
  • 5. SPECIÁLNÍ DÍL: INSPIROVALA JE ATMOSFÉRA BERLÍNSKÝCH BLEŠÁKŮ A TAK JI PŘINESLI K NÁM. FENOMÉN TATRHY

Kupní síla tu je. Kdo tvrdí, že ne, mýlí se. Poprvé si nás našlo 500 lidí. Po 5 letech za námi přišlo téměř 10 tisíc návštěvníků, říká spoluzakladatel populárních Tatrhů Jiří Ibl v 5. speciálním díle podcastu Hlavou, srdcem a rukama.

Začínali před pěti lety v Resslově parku v Liberci, kam za nimi dorazilo zhruba 500 lidí. Při těch zatím posledních, které se konaly letos v květnu, si čím dál více populární Tatrhy nenechalo ujít už téměř 10 tisíc návštěvníků. Pokaždé se přitom konají na jiném místě a největší reklamu jim dělají sami prodejci a také návštěvníci obyčejnou „šeptandou“. Jak vlastně a proč vůbec vznikl nápad začít pořádat putovní městské trhy, které za dobu své existence nabídly veřejnosti kolem šesti stovek obchodníků, řemeslníků, umělců a jiných prodejců, za nimiž se vydalo už přes 25 tisíc návštěvníků? Nejen o tom je aktuální speciální díl podcastu Hlavou, srdcem a rukama, ve kterém jsme jako hosta přivítali Jiřího Ibla, který spolu s ženou Veronikou před lety Tatrhy nejen vymyslel, ale dodnes je spolu s několika dalšími přáteli rozvíjí a nechává svobodně růst.

tatrhy01

Inspirace z Berlína naroubovaná na domácí prostředí

„Chtěli jsme vytvořit komunitu a to se povedlo. Hodně mě ovlivnil Berlín, kde jsem objevil bleší trh. Prostředí hodně podivné, dokonce špinavé. Ale s neuvěřitelně skvělou atmosférou. Tehdy jsem si říkal, pojďme to dělat podobně. Bez velkých a drahých produkcí. Nikdo z nás to nedělá pro výdělek a jako hlavní zaměstnání. A po těch letech už víme, že to ani nechceme. Rostli jsme dostatečně pomalu a stále se to děje. A to je na tom to kouzelné. Osobně věřím ve vytváření prostoru. Nechceme lidem, kteří k nám přijedou prodávat nebo se bavit a nakupovat, vytvářet zbytečná omezení a bariéry. Jistě, do jisté míry je to riziko, ale já prostě věřím tomu, že když tomu přizpůsobíme obsah a nabídku, tak to lidé přijmou. A to se nám zatím daří. Naší výhodou je, že se necyklíme. Pokaždé si dáme nějakou novou výzvu a návštěvníky to těší,“ vysvětluje spoluzakladatel prvních putovních městských trhů v Libereckém kraji Jiří Ibl.
Jako člověk, který se řadu let profesně pohybuje především v digitálním světě, tvorbě aplikací, ale i online obchodování a marketingu, je přesvědčený, že proměnit „analogové“ Tatrhy i na digitální, je prakticky nemožné. Respektive, prý by to šlo, ale bylo by to natolik náročné, a sebralo spoustu času, energie a investic, že ho to spíše odrazuje.

tatrhy03

Jsme prostě jiní

Po letech organizování je stále více rád, že se jim povedlo zachovat formát putovních trhů takový, jakým je od začátku. Tedy maximálně svobodný, otevřený, inspirativní a zároveň „nevyzpytatelný“.
„Jsme prostě jiní. Třeba v tom, že návštěvníci každého dalšího pokračování často i několik dní před konáním akce, netuší, kam tu naši putovní tržnici přesuneme tentokrát. Přestože je to náročné, rádi bychom u toho zůstali. Vyzkoušeli jsme si krátce i model, kdy jsme prodejce a tvůrce svolali na jedno místo. Dokonce jsme chvíli uvažovali i o tom, že by bylo fajn mít vlastní městskou tržnici, kterou lidé najdou vždy na stejné adrese. A já nikdy neříkám nikdy. Nicméně zatím stále putujeme a myslím, že nám to ještě nějaký čas určitě vydrží,“ říká spoluautor dnes stále oblíbenějších prodejních městských trhů Jiří Ibl.
Jaké plány mají Tatrhy do budoucna? A proč se zatím „neusadily“ na jednom místě, například na zmíněné městské tržnici, kde by je návštěvníci mohli nacházet pravidelně? A má cenu používat placenou reklamu na podobný typ akce, jakou jsou právě Tatrhy? I o tom je náš nový a zároveň speciální díl našeho podcastu Hlavou, srdcem a rukama. Příjemný poslech!

Předchozí
Další

Rubriky

  • Aktuality (6)
  • Články (9)
  • Podcast (25)

Nejnovější příspěvky

  • Do pivovaru za uměním? ARTHAUS nabízí zážitek z tvorby.
  • Nožíř, šperkař i zkušený pedagog, výtvarník a tvůrce. To vše v jedné osobě Václava Nikendeye.
  • Zástěra se slonem nebo prostírání v selském stylu? Pro Kozu z Mimoně žádný problém.
  • Dřevěné originální hodinky z liberecké dílny odměřují čas i zdobí
  • Zima neznamená konec práce. Když vám v lednu na záhoncích vyroste plevel, musí ven.

Právní informace

  • Cookies
  • GDPR
  • Přístupnost

Užitečné odkazy

  • Mapa
  • Kontakt

Pro firmy

  • Podpora kraje
  • Regionální produkt
  • Přidat firmu

Pro návštěvníky

  • O projektu
  • Jak se stát regionálním výrobcem?
  • Otázky a odpovědi

Liberecký kraj ARR - Agentura regionálního rozvoje Zdravý liberecký kraj Místní agenda 21

Copyright © 2023 LKsobe.cz, Správa webu Momentum Systems

  • Čeština